Callcenteronderzoek

De term marketingonderzoek is vaak door elkaar gemengd met andere marketingdisciplines; Deskundige professionals zullen marketingonderzoek echter willen onderscheiden van ander soortgelijk onderzoek. Marktonderzoek houdt zich doorgaans bezig met het identificeren van de behoeften en wensen van de klant, en vervolgens het bedenken van een oplossing om aan die vereisten te voldoen. Het analyseren van klantvoorkeuren wordt ook wel klanttevredenheidsonderzoek genoemd. Marketingonderzoek houdt zich echter bezig met het identificeren van nieuwe trends of ideeën.

Marktonderzoek

Marketingonderzoek, uitgevoerd door de Amerikaanse overheid, het Amerikaanse leger of particuliere bedrijven, wordt bijvoorbeeld uitgevoerd door callcenters. Het onderzoek wordt uitgevoerd om te bellen die nieuwe klanten oplevert. De focus van dit soort onderzoek is het verbeteren van de efficiëntie van callcenters en hun vermogen om klanten te bedienen. Het wordt gedaan om de medewerkers van het callcenter te helpen hun prestaties te verbeteren.

Dit soort onderzoek kan door de medewerkers van het callcenter zelf worden gedaan door verschillende klantinteracties te observeren. Ze kunnen bijvoorbeeld de naam en de leeftijd noteren van de persoon die de telefoon opnam, hun geslacht en ras, de reden voor hun oproep, of ze een goede ervaring hebben gehad en andere informatie die nuttig kan zijn. Ze kunnen ook een gedegen marktonderzoek doen.

Het marktonderzoek kan de medewerkers van het callcenter helpen bij het identificeren van nieuwe producten en diensten. Dit onderzoek helpt hen ook om nieuwe trends of ideeën te identificeren om hun klanten beter van dienst te zijn. Deze informatie helpt hen ook om een ​​nieuw product te bedenken dat het probleem waarmee klanten worden geconfronteerd, oplost.

Het is belangrijk dat marketingonderzoek zo vroeg mogelijk wordt gedaan. Als het later wordt uitgevoerd, kan het zijn dat het onderzoek het bedrijf meer geld kost dan het anders aan het onderzoek zou hebben besteed. Het is belangrijk dat bedrijven ervoor zorgen dat ze goed onderzoek doen, zodat ze weten welke soorten producten en diensten aan de eisen van hun klanten voldoen. Houd er rekening mee dat de eerdere onderzoeksresultaten effect hebben op het onderzoek dat later wordt uitgevoerd.

Marketingonderzoek in het callcenter helpt bij het bieden van een efficiëntere service aan klanten. Dit komt doordat het onderzoek van de medewerkers van het callcenter hen helpt een database op te bouwen met klanten die niet tevreden zijn met hun eerdere ervaringen. Deze klanten worden vervolgens geïdentificeerd en gericht om waardevollere informatie, producten en diensten te ontvangen.